Recomand „Arborele competențelor” deoarece elevul poate să se autoevalueze. Astfel își poate descoperi punctele tari și punctele slabe, având în vedere repetarea conținuturilor și aprofundarea, după caz.
– Pruteanu Mariana, învățătoare
Consider că transformarea evaluării în autoevaluare reprezintă un scop major de învăţare fiindcă oferă multe posibilităţi pentru o evaluare pentru perioade lungi sau chiar pentru întreaga viaţă. Sarcina noastră este de a pregăti elevii pentru autoevaluare, de a-i face să înţeleagă criteriile după care îşi apreciază propria activitate. Informaţiile obţinute în urma autoevaluării pot fi folosite pentru a le compara cu cele ale colegilor, pentru a le prezenta periodic părinţilor şi pentru a-şi completa portofoliul personal.
Arborele competențelor oferă „o oglindă” a nivelului de pregătire a elevului de-a lungul unei perioade de școlaritate. Acesta permite elevilor implicarea în aprecierea propriilor rezultate, având efecte pozitive pe mai multe planuri, deoarece elevul devine subiectul acțiunii pedagogice, participând la propria sa formare, ajutându-l să-și aprecieze rezultatele obținute și să înțeleagă eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor propuse, cultivându-i atitudinea pozitivă, responsabilă, față de propria activitate.
– Bejenaru Felicia, învățătoare
Arborele competențelor este un instrument de lucru prin intermediul căruia elevii devin parte activă și conștientă a propriei evaluări. Îi ajută să-și autoregleze, autogestioneze propria învățare, aflând cu ușurință în ce etapă a învățării se află și cât mai au de parcurs, unde trebuie să mai aprofundeze materia exersând.
– Moroianu Doina, învățătoare
Arborele competențelor poate fi o formă de autoevaluare, în sensul că elevul poate să facă o analiză cu privire la ceea ce știe să facă foarte bine și ceea ce știe să facă mai puțin bine, această analiză invitându-l la reflecție și implicit aprofundare.
– Urzică Maria, învățătoare